Saturday, July 30, 2011

harapan ramadhan

edit sendiri..haha..
"Ku mengharapkan ramadhan kali ini penuh makna, agar dapat ku lalui dengan sempurna..masa yang pantas berlalu, hingga tak terasa ku berada di bulan ramadhan semulaaa..."..tu lagu yang salu kedengaran dari satu rumah di kampung lembah mutiara setiap kali awal ramadhan..yang karaoke kannya aku dan adek-adek aku rasanya..haha..tapi tu masa kecik-kecik dulu..mungkin tujuh ker lapan tahun yang lepas..huhu..namun maseh segar lagi kat ingatan aku nie..sekarang ramadhan tuh dtg lagi..moh ler laluinya dengan baik..pelbagai promosi hebat diberikan bulan nie..huhu


saja-saja jer edit gambar atas tuh..gambar asal ialah pusat islam upm kampus bintulu nie..huhu..okey sedar dan walaupun tak sedar kita da nak masuk bulan ramadhan lagi sekali..dipanggil juga bulan puasa atau pose (ayat-ayat msj)..huhu..bulan ditunggu-tunggu dan juga bulan tak ditunggu-tunggu..bengantung pada diri sendiri..haha..kalau ditunggu-tunggu tuh..alhamdulillah..amek berkat daripadanya sebanyak mungkin..kalau tak tertunggu-tunggu tuh plak..alang-alang da datang meh sama-sama ambik aper yang baik dkt situ.. :-)

sekali lagi sambut ramadhan kat bintulu nie..tapi kalo umur pjg dapat jugak berpuasa 6 hari lagi kat rumah..sbb da balek masa tuh..huhu..2 tahun da tak puasa kat rumah..tp bukan nak citer tuh..tak penting..yang penting nak cita sal mcm2 ganjaran dari bulan nie..

tadi ada dengar..byk hadiah kat org yang betol-betol ikhlas yang cari redha nya allah spjg bulan ramadhan nie..antaranya mcm mendapat jalan keluar dari segala mcm kesulitan..maksudnya sesesak manapun kita rasa..semuanya insyallah akan dipermudahkan..jalan akan sentiasa ada..tu janji dari allah..malah bukan masa ramadhan jer..mana-mana bulan pun allah tuh sentiasa ada dengan semua..sebabnya..allah masa bulan ramadhan tak der bezanya dari allah masa bukan bulan ramadhan..yg bezanya ganjaran di bulan ramadhan itu dijanjikan besar dari bulan-bulan sebelumnya..

pasal wajib puasa tuh..jgn dipersoalkan lagi..semua wajib biler cukup syarat kan..sapa aku tawu tak puasa betol-betol aku repot jabatan agama kali nie..dulu penah ugut biler tawu ada org tak puasa..haha..ingat aku tak boley buat ker..selamat semuanya puasa da..lagi-lagi org muda..kuat-kuat lagi kan..tak dernya alasan..nampakkan bulan ramadhan nie satu bulan yang besar dan banyak benda di dalamnya..

antara lain lagi..bulan ramadhan nie..jadikkan satu permulaan menjadi sesuatu lebih baik dan elok..semua mampu kan..satu kena ingat hidup tak lama..nak sampai satu bulan ramadhan tu bukan senang..semua tawu kan kat paper org yang nak tukar jantina tuh..meninggal..al fatihah kat dia..tu antara yang kita nampak..allah tuh anytime boleh tarek nyawa hamba dia nie..tak kira lar muda atau tua..jadinya sama-sama tengok balekkat diri..cam kat akuh nie..mcm-mcm salah nya..byk kena dibaikpulih..kira ramadhan nie..permulaan penambah baikkan menjadi lebih baik..oyeahhh.. :-)

pastu nie pesanan kat diri aku..kalo ni boleh jd pesanan jugak kat korang..silakan amek tawu..kalau tak silakan tanpa membuat apa-apa..aku nie jenis banyak gelak kowt..jadinya..bulan puasa nie kurangkan gelak tuh..byk gelak kat dunia..byk nanges kat akhirat nie..pastu krgkan buat pekara tak berfaedah..itu sgt lar rugi kalo wat semua tuh..fb tuh da boley da kurangkan en..rebut apa yang ada masa nie..tu jer dua pesan..biar siket janji dapat buat..

pasal yang lain-lain tuh aku rasa semua sedia maklum..bulan puasa tak der nya siang hari makan-makan en..haha..itu saja kali ni..aku bukanlah seorang ustaz atau sheikh yang mampu berkata pjg berkaitan dengan agama..namun aku masih memegang amanah menyampaikan perkara yang aku tawu sesama saudara islamku..huhu..itu saja..selamat menyambut bulan ramadhan kat aku, mak abah, adek beradekku kaklong, angah, ijah n farah, kawan-kawan dan semua saudaraku..sama-sama jalaninya dengan baik..ambil berkat darinya sebanyak mungkin..banyak sangat kelebihan nya..maklumat lanjut..masuk google..taip kelebihan bulan ramadhan..pastu search..pastu jumpa..baca..haha..okey..assalamualaikum

No comments:

Post a Comment