Saturday, January 14, 2012

super kaklong

curik kt fb..haha
Ayat pertama ialah.. " susah betul cari gambar kaklong aku nie dgn aku " ..haha..setakat geledah album sedia ada..tak jumpa satu pown..haha..tak pa..nanti acid bergambar sama kaklong..haha..post kali ni ialah sempena nak mengucapkan selamat hari lahir yang ke 25 tahun kpd kaklong aku (betul kowt..haha)..sudah semakin membesar ya semua anak beranak pakcik usop nie..haha..kali ni nak bercerita pasal kaklong pulak..haha..hari nie kerja memotong ayam setengah hari jak..dpt gak rehat di petang hari..haha



penah kowt kaklong aku nie citer..masa kecik2 kaklong dengan angah jelez dengan kehadiran aku sebagai anak ketiga..haha..diorang berasa terancam kowt..haha..tp terancam ka?owh tidak sama sekali..haha..sebenarnya buat tambah kegembiraan lar..haha..walaupun selalu gak bergadoh akhirnya da besar baek2 semua sudah..haha..dulu kerap gak kowt bercakaran kata dengan kaklong aku nie..bukan apa..sebab angah da duduk asrama jak..mungkin tak dak sparing partner kowt..tuh aku cari pasal ngan kaklong aku nie jak..hahaha

pastu masa sekolah dulu..rasanya kaklong nie yang memegang tugas menggosok baju aku hari2..haha..keje rutinnya sebagai SUPER KAKLONG..hahaha..k gak camtuh kan..sampai lar kaklong da sambung belajar kat matrikulasi terpaksalah aku berdikari sendiri menggosok baju sekolah dengan susah payah campur berhempas pulasnya lagi..fuhh..terasa kesusahan di situ..haha..dulu tak pernah cakap terima kasih kan..haha..sekarang acid ckp lar..terima kasih kaklong sbb salu gosok baju sekolah acid dulu..haha


lepas tuh terasa sekejap jak..kaklong da habez belajar..banyak gak bertukar-tukar kerja termasuk menjadi penanam anggur berjaya..but tahniah sekarang sebab dah ada keje tetap..buat keje elok2..jgn tukar2 dah..haha..masa kaklong keje tukar2 dulu..aku ni lah sebagai pemandu merangkap driver peribadi kaklong..haha..ada hantar pegi keje pegi interview or amek dari tpt turun bas..kengkadang mlz gak..hahaha..but tak pa..utk kaklong kan..haha..kira balas jasa byk gosok baju tuh dulu ar kan..haha..

masa belajar dulu pown..lagi2 matematik..berkat kaklong ajar byk gak masuk otak nie..haha..kalau angah ajar garang siket kan..hahaha..mungkin kowt..kira akak tuh lagi penyayang lar kan..hahaha..

kaklong aku ni bagus sebenarnya..kira berjaya jugaklah menjadi anak yang sulung..walaupun dia banyak merungut jadi anak sulung..i know lar..hahaha..hasilnya tgk kat adek2 dia nie lar kan..belagak siket..haha..paling2 hargai bila aku da duduk jauh..waktu kekurangan ongkos untuk menambah nilai prabayar ataupun masalah al fulus..kaklong aku ni lah byk membantu plus dgn ayah aku sekali..haha..tq tq..tak kan ku lupakan..ada masa akan aku balas semua..

but satu benda yang aku tertanya2..dan tak sabar nak tunggu..bila kaklong nak kawen haa?hahahaha..rasanya pegi kenduri kawan2 sebaya kawen byk dah kan..haha..kaklong bila pulak..?soalan cepumas nie..hahaha..tak sabar nak mkn nasi minyak adek beradek sendiri..haha..karang lambat sangat acid kawen dulu karang..hahahaha..

tapi mungkin acid phm..kaklong planning nak tolong2 adek beradik dia yg sentiasa byk mem"paw" duet tuh kan..lg2farah tuh..hahahaha..bagus2..bahagia kitorg ada kakak mcm nie taw..haha..tuh yang bangga gak ada kakak mcm nie..(ini bukanlah ayat membodek)..hahaha..

okey itu sahaja..selamat hari lahir..semoga panjang umur murah rezeki..semoga berjaya hidup di dunia dan akhirat..keje elok2..hati2 kalau jalan jauh2..jaga diri elok2..terima kaseh banyak tolong acid macam2..tak kira lar apa2..pastu mintak maaf kalau ada salah papew acid buat kat kaklong..cam hari raya lar pulak..hahaha..dan yang penting..kita sama-sama jadi anak yang berjasa kat mak abah tuh semula sementara dorg  masih ada.. aminnn..insyaallah..

*power tak tajuk post tuh..?nang antapp..hahaha

1 comment:

  1. thanks!!.. terharu banyak.. hahaha.. insyaAllah marilah kita bersama2 menjadi anak soleh solehah (hahaha..poyo jer)

    ReplyDelete