Thursday, February 10, 2011

Tips menghadapi UPSR

UPSR
UPSR aku amek masa dajah 6 dulu (bukan aku jer..smua oranglar yang bersekolah..haha) ..iaitu pada masa umo 12 tahun pada tahun 2003..haha..di sini aku akan memberikan tips2 menghadapi UPSR..

Poiiiiiiiiiiiiii..hahaha..bkn UPSR ar ..xder kena mengena langsung..sj jer bg suspen tgk tajuk tuh (suspen ker)..haha..sebenarnyer..skrg nie..tgh peneng std..al maklumlah da kol 2.49 pagi sekarang..tu sj nak menules..bsok..aku der tez lar..tu saja2 nak bg tawu cmner aku std utk tez..kan blog merupakan kawan baruku..haha..nie dari cara aku lar..



1. orang kata kena sedia awal..jgn laz2 minit kan..der btol gak tuh..tp awal2 tuh..besenyer kalo std pown, aku x fokus pown sgt..bca laju jer..tp atleast da melekat ar beberapa pkara yang bez @ penting kat kepala nie..tp laz minit std nie yang lagi bez..haha..baru mencabar otak..tp jgn lupa ttp gak der pesediaan awal walopon sempoi2 jer..

2. tules..aku suka menules..so..awal2 sem aku da beli satu rim ketas a4...kenkadang tules bkn byk sgt pown stu kts tuh..tros tukar..haha..mentang2 byk kan..tp sebenarnyer dgn menules ar kiter akn jdx cpt hafal..so letey2kan lar tgn nie utk menules..bkn der letey sgt pown tgn nie..xder da mencangkul2..haha..so gunalah kan anugerah tgn yang diberikan ini dengan sebaiknya..

zaman kaki cangkul..haha

3. mesti der aer teh di sisi..haha..xder lar..aer jer mesti ader..aer masak ker..tp aku suka mnom aer teh..tp actually xder lar suka sgt..sbnrnyer..sbb ramuan utk buat aer teh tu jer yang paleng ekonomi..haha..tu yang wat aku suka..dgn der aer..xder lar ngntok sgt walo std smpi tgh mlm cm skrg nie..huhu

4. yang paleng penting..kol mak bg tawu abh soh dier doa bg dpt jwb ujian dgn mudah dan dpt result power2..x pown..kol abh soh mak doa bg dpt jawab ujian dgn mudah dan dpt result power2..hahaha..sama jer ar..janji der doa dr dua tuh..insyallah senang jwb..sem nie krg ar kol umah..dulu ari2..haha..kdit x mngizinkan sgt..haha

hye abh..hye mak..lama x jumpa..haha

5. td yang paleng penting..nie yang teramat penting..ialah..jatuh kepada..ting ting ting..huhu..INGAT ALLAH..tawakal..doa..sbb dier jer mampu bg kiter per sbnrnyer..aku x bljr pown..andai ALLAH tu nk bg result gmpk2 ..dpt jgk..tp kalo jdx camtuh kat aku..bese nyer..anggp tuh pringatan utk lebey std sbnrnyer..but..pape pown..''sayyy tq allah..tq allah..sayyyyyyy..tq allah..tq allah''..huhu..tringt lagu tuh..

6. masa da kat dpn ketas lak..bkn skdr nk jwb jer..yang penteng..bawak lar akal tuh utk bepikir sambil mengimbas memori utk mengingati kembali per yang penting..huhu..jwb jer tanpa piker..x jdx jugakkk..

7. nie yang aku suka ckp..haha..SEMUANYA..NAK ATAU TAK NAK JER (dr. m dlu dtg bg cramah, aku ckp cmnie..dier der kata..''anda begitu positif''..hahaha..mmg lar..mmg kna sentiasa positif utk mncapai sesuatu..

da..std balek..selingan jer menaip kat sini.. peace..no war... :-)

No comments:

Post a Comment